Wednesday, 13 June 2012

~Bila Waktu Telah Berakhir~



“Ya Rabbi,lembutkan hatiku,agar mudah ia mengadu padaMu.Lenturlah jiwaku agar ia mudah merayu & meminta padaMu.Haluskanlah perasaanku agar aku mampu menangis & merintih padaMu.Hancur&remuk-redamlah diriku dalam menerima didikanMu kerana di situlah pengiktirafan aku sebagai hambaMu.”

video


                 
Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi


 Wahai sahabat-sahabatku, telah tiba saatnya kita kembali kepada ALLAH swt dengan meninggalkan pelbagai keseronokan dan kealpaan kehidupan dan menyingkirkannya jauh daripada kehidupan kita. Telah tiba saatnya kita bangun dan melakukan solat subuh secara berjemaah. Sudah sampai saatnya
untuk kita menghiasi diri dengan akhlak yang mulia, mengamalkan kandungan al-Quran serta mencontohi kehidupan Nabi Muhammad saw.

 
Bersiaplah untuk belajar dan mencari hikmah. Belajarlah bagaimana hidup dalam kegelapan yang pekat. Latihlah diri kita gar dapat hidup tanpa elektrik dan peralatan elektronik. Latihlah diri kita untuk sementara waktu merasakan kehidupan yang sukar. Biasakan diri kita agar dapat melindungi diri dan membuat perancangan untuk masa depan. Berpeganglah kepada agama kita. carilah sebab-sebabnya dan tawakal kepada ALLAH.

 
~maka kubermohon padaMU, ya Allah, bantulah hati ini memahami, menghayati dan merasai keindahan takdir-MU. Jadikanlah aku hamba yang sebenar-benarnya hamba – yang pasrah dan menyerah, seluruh dan sepenuh ~

~Mayra Hayfa~
       ^_^
~Kehidupan Didunia Hanya Sementara
Kehidupan Diakhirat yang Kekal Abadi~


No comments:

Post a Comment