~ Cukuplah Sampai Disini~


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH...^_^

Melewati hari-hari dalam hidup ini, saya kerap berusaha untuk memperbaiki diri. Ya, semestinya manusia itu tidak pernah sempurna... Belajar dari kesilapan lalu, saya semakin berhati-hati agar tidak rebah lagi.. Namun, untuk menepis masalah hati, saya masih tidak mempunyai kepakaran tersendiri.. Cukuplah sampai di sini. Cukuplah saya seringkali mengenepikan perhatian Allah dan cintaNya yang hakiki.  Buat ketika ini, jiwa saya telah kosong dan bersih dari masalah duniawi.. Sungguh saya orang yang rugi sebelum ini. Saya perlu melakukan sesuatu untuk mengaut kembali Mardhatillah itu di setiap langkahan kaki ini...

Saya cukup tegas untuk berpesan pada mereka yang sedang bahagia dan telah selesai urusannya, janganlah terlalu asyik bicara mengenainya dihadapan orang seperti ku ini, kerana ia amat perit ditanggung jiwa nurani. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui yang terbaik buatku. Dan buat masa ini dan selamanya, cukuplah Allah bagiku.. dan saya akan berhenti berharap pada sesuatu yang tidak pasti sehingga Allah tetapkan ianya yang terbaik buat diri. Cukuplah, aku akan berhenti.. berhenti berharap..Cukuplah hanya sekali keperitan itu dirasai...Keperitan itu sangat dirasai apabila melihat, membaca, dan mendengar tentang ‘perkara’ itu...'Prinsipku' akan kujadikan kekuatan buat diriku supaya tidak mudah lalai dengan dunia yang hanya sementara ini...Akan ku kejar kehidupan diakhirat kelak..:)


HANYA CINTA ALLAH !!!


 
Kini...CINTA ALLAH YANG ABADI dalam hatiku...Semoga diri ini kuat menghadapi ujian pada hari-hari mendatang...InsyaAllah...:) Berusaha dan terus berusaha untuk mendapatkan MardhatillahNYA... Dalam jiwa hamba.. mencari erti hina.. hina sebagai hamba.. hamba disisi Robbi....

 “ Apαbilα Allαh mencintαi seorαng hαmbα, mαkα Diα αkαn mengujinyα. Jikα hαmbα itu bersαbαr dαn redhα mαkα Diα αkαn memilihnyα menjαdi kekαsihNyα.”

"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."

 

    ~Mayra Hayfa~
-Sekadar Luahan Hatiku-
             ^_^



0 comments