Monday, 3 June 2013

~UpDaTe HaTi~



Assalamualaikum..:)

Pagi2 dah update blog..hehe.Alhamdulillah..masih diberi kesempatan..sementara nak tunggu pergi kelas jap lagi..(moral nye jangan suka buang masa hikhik)..buat la perkara yang berfaedah daripada sambung tidur lepas subuh kan =_=

Ehemmm...nak tulis tentang ape ye?? Macam biasa la..pagi2 mesti akan ‘intai’ sikit tazkirah2 pagi..blog2 motivasi, untuk motivate dan bagi suntikan sikit dalam jiwa supaya  diri sentiasa bersemangat..(cewahhhh :P HAHA)  sem baru nie..mesti la azam baru kan.,InsyaAllah..semoga sem nie lebih baik daripada yang lepas..:)

apabila kita ditimpa bencana / musibah / kehilangan
o   katakan innalillahi wa inna illahi rajiun.
o   kita harus terima bahawa segalanya datang dari
Allah dan kepada Allah ianya kembali.
o   sebutkan aku redha
o   hati kita harus benar-benar redha dengan qada’ dan qadar Allah
o   berdoa untuk dapat yang lebih baik

ok la..pendek je entry nye...tak ambil masa banyak pun nak baca..hehe :p semoga bermanfaat untuk semua...:)
sekadar berkongsi..=_=

~notanotadipagiharititipanuntukkitasemua~
Di saat sedih macam nie, doa kita lebih mustajab… dipohon dengan hati yang benar-bena ikhlas
ingatlah bahawa Allah maha mendengar rintihan hamba-hambaNya..:)
jangan takut dengan musibah kerana Allah akan menguji kita dengan keperitan sebelum diberi kebahagiaan…. dan berazamlah untuk menjadi yang lebih baik… untuk mendapatkan yang lebih baik.
                                                                                           

  ~MaYrA HaYfA~
Berhijrahlah menuju
     redha Allah..
Allah sentiasa bersamamu
     InsyaAllah =_+

No comments:

Post a Comment