~HaNyA cAtAtAn BiaSa~



بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ, الحمد لله رب العالمين
, وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين.
 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

Saya tidaklah sehebat dalam beragama. Tetapi alhamdulillah Allah masih beri peluang untukku menilai dan mengambil iktibar dari semua perjalanan hidup yang ku tempuh.. Bilamana  dewasa mengunjung.,maka mengenal lah erti cinta kan..opssss~~ =_=   Tapi yang silapnya cinta itu terlalu taksub kepada manusia bukan kepada penciptaNya...:( ( tibe2 guna ayat sastera haha)
Tipu la..kalau tak pernah jatuh ‘hati’ ..korang pun sama kan..hehee  Rasa cinta memang fitrah, tapi keadaan lah yang merubah fitrah itu... menjadi sebuah fitnah
Ok..Bukan nye malu untuk bercerita tentang pengalaman sendiri...tapi bila fikir2 semula..saya juga tak nak orang lain bermain dengan perasaan dan mengelakkan benda2 yang tidak diingini berlaku..saya ambil keputusan untuk tidak bercerita disini...biarlah  tersimpan (telah kukuburkan di ******* hahaa..(ntah pape je)!

Ohhh,,,,saya pun tak tahu bila rasa nie muncul.Rasa apa?? #ntah =p .mungkin Allah ‘menyentuh’ hati saya supaya sentiasa bermuhasabah diri..banyak yang perlu dikorbankan..yang paling penting..hati mestilah bersih!~ ‘’cinta yang tak halal’’ selalu bermain dibenakku~~ ingin saja berterus terang tapi kurasa sangat lemah L  semoga Allah memberiku kekuatan...^0^ Jika dirinya bukan untukku, Redhakanlah hatiku dgn ketentuanMu
Melupakan orang yang pernah di cintai memang bukan perkara mudah, betol kan..kadang2 ada yang samapai menangis..meraung2..sampai jadi gila pun ada...hanya disebabkan cinta?? Seorang lelaki?? Ohhh...tapi saya tidak! Allah sentiasa bersama denganku~~ =) @Alhamdulillah

~IlMUtAuTaNhaTi~
♥♥Allah memuliakan mereka yang saling mencintai dan bersahabat kerana Allah, yang membuat para nabi dan syuhada merasa iri terhadap mereka mereka. Nasa’i meriwayatkan dengan sanad dari Abu Hurairah ra, Rasulullah saw bersabda; “Di sekeliling Arasy, terdapat mimbar-mimbar dari cahaya yang ditempati oleh suatu kaum yang berpakaian dan berwajah cahaya pula. Mereka bukanlah para nabi atau syuhada, tetapi para nabi dan syuhada merasa iri terhadap mereka”.
-      Para sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah, beritahulah kami tentang mereka!”
-      Beliau bersabda, “Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai, bersahabat, dan saling mengunjungi kerana Allah”.
-      Allah berfirman, ertinya, “Teman-teman akrab pada hari itu sebagiannya menjadi musuh bagi sebahagian yang lain kecuali orang-orang yang bertakwa.” (QS/Qur'an Surat Az-Zukhruf : 67)

p/s : berharap agar si dia tidak mudah/pernah mengungkapkan perkataan ‘syg’ selagi diri ini belum halal untuknya..kerana Hadirmu adalah anugerah terindah buatku. =_+ (oke jiwang!~~ hahaa

~ungkapanyangterbuku~
Tujuanku berterus terang bukan untuk menyakiti..tetapi untuk kebaikan kita bersama..aku memerlukan cinta yang halal begitu juga dirimu..tetapi cara yang kita pilih terpesong jauh..tidak seperti yang diharapkan..berterus terang begini bukan bermakna aku tidak suka tapi indah bukan jika memiliki dengan cara yang halal..walaupun kita memilih dengan jarang berhubung demi menjaga hubungan..wali kan ada..manfaatkan kedua ibubapa ketika mereka masih ada..wali akan terasa dihormati.aku juga turut rasa dihormati...itu yangku mahukan..~~~ ( tak habis lagi kalau nak tulis ikutkan perasaan nie haha opssss~~)

FORGIVE & FORGET =) REDHA ALLAH BERSAMA KITA



       ~MaYrA HaYfA~
    Mencintai itu satu jihad!
        Jihad itu perlu..
  tinggalkan yang haram..
   kejarlah yang Halal..:)



 


 



2 comments