Thursday, 17 October 2013

~MeMbUAt PiLihAn~



Assalamualaikum =)

Dah lewat malam...mata still tak nak tido lagi..huh! berapa hari je lagi nak balik kelantan..pergi ’Jihad menuntut ilmu’ =) ..Buat persiapan awal,,kemas baju, bawak balik yang mana patut..mungkin 2 bulan lagi baru balik... #maybe (lama kott) :P
Hmmm..teringat pulak  ‘’pesanan2’’ yang diberikan dulu..InsyaAllah tak lupa..memang rasa nak kongsi =) Antara2 pesanan yang masih saya ingat lagi...

kadang-kadang Allah tidak memberi apa yang kita mahukan, tetapi Dia memberi apa yang kita perlukan..

- kadang-kadang apa yang kita rasa elok disisi kita, belum tentu terbaik pada ilmu Allah, dan apa yang kita rasa buruk pada kita, belum tentu musibah dari Allah..

                                 -  Just follow the flow dan tawakal. He knew the best for us..

-  Doa.doa....doa. Allah pasti menunjukkan jalan..

-  Buatlah istikharah, insyaAllah moga Allah bagi petunjuk yang  terbaik pada kita.

Kadang2 walaupun ingat pesanan tu tetap jugak buntu dengan perasaan sendiri. Nak buat pilihan pun still pening..mungkin kurang keyakinan,..lagi pun kita hanya merancang, Allah penentu segala. Just ingat pilihan dari Allah adalah menguji iman dan sikap kepercayaan kita pada Qada dan Qadar Allah.Juga melatih kita lebih matured dan berpandukan agama dalam mendapatkan suatu jawapan.

Maka, dalam membuat pilihan ini, saya menanti jawapan dari Tuhan. Doakan saya agar dapat memilih. Memilih kerana Allah. Memilih kerana mencari redhaNya. Didik la diri untuk bersangka baik kepada Allah? Sedangkan Allah SWT selama ini baik dengan kita dan memberikan kehidupan dan nikmat tidak terbilang kan..Tak susah untuk mebuat pilihan, kita yang kena bijak mengatur

p/s : selagi hidup kita tak kan lari dari buat pilihan..so panjangkan akal, tenang kan hati ,minta pertolongan Allah..lastly, just accept what do you ‘choose’ =)

just short entry.. But it meaningless!! So don’t miss it =)
mesti tertanya2 buat pilihan dalam apa ea..tak nak la spesifik kan..haha
'pilihan'dalam banyak perkara bukan?? so! =p
bye2..

       ~MaYrA hAyFa~
Berbahagialah dengan pilihan sendiri,
       Baik buatmu baik,
Baik lah untuk masa depamu.

No comments:

Post a Comment