~Salam Maulidur Rasul~





Update sikit! =)
Salam maulidur Rasul..
Rindu sangat2 nak menziarahi maqam Baginda Rasulullah S.A.W
#BanyakkanSelawat



                                                                #umrah2013 <3

Sampaikan rindu kita melalui Doa Dan Selawat kepada Baginda Rasulullah S.A.W
Hari ni  hari yang sangat2 mulia dan istimewa  buat kita umat islam iaitu hari kelahiran Rasul junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w..
Hmmm.. hari ini ramai diantara umat Islam yang menyambut Maulidur Rasul bukan datang dari perasaan kasih sayang yang sangat mencintai Rasulullah tetapi mereka hanya menyambut sekadar adat sahaja..sebagai contoh  mengikut situasi sekarang, kebanyakan yang menyambut Maulidur Rasul ada kalangan manusia yang buka aurat, tutup aurat pun masih lagi tidak menepati ciri-ciri yang digariskan untuk Islam, pemimpin Islam tetapi masih lagi menolak hukum Allah dan masih tidak melaksanakan..#SekadarRenungan


~kisah Abu Lahab menyambut hari kelahiran Nabi ~
Abu Lahab, bapa saudara Nabi s.a.w. yang pada mula kelahiran Nabi s.a.w., dialah antara orang yang paling gembira dengan menyembelih beratus-ratus ekor unta? Dengan erti kata lain Abu Jahal menyambut Maulidur Rasul (kelahiran) pada ketika itu.
Abu Lahab sangat mencintai Nabi s.a.w. tetapi apabila Nabi s.a.w. mula menyampaikan risalah Islam, Abu Lahab mula membenci Nabi s.a.w. Sedangkan dahulunya dialah antara orang yang paling gembira menyambut Maulidur Rasul.
*Jangan kita sambut maulidur Rasul seperti Abu Lahab*


Semoga ulang tahun kelahiran Nabi s.a.w. ini adalah untuk kita semakin kuat mengingati Rasulullah sebagai penyelamat umat. Bukan hanya sekadar berarak ketika Maulidur Rasul tetapi kita perlu menghayati peritnya perjuangan Rasulullah dalam menyebarkan Islam..

Persoalan nye??
-          Benarkah umat Islam Islam benar-benar mencintai Rasulullah  s.a.w.?

-          Kalau benar mereka mencintai Rasulullah, kenapa masih ada yang menyambut Maulidur Rasul dalam keadaan mereka tidak menepati ciri-ciri aurat yang ditentukan oleh Islam? 

-          Kenapa yang menyambut Maulidur Rasul yang dikatakan mencintai Rasulullah s.a.w. tetapi masih lagi tidak menjalankan hukum-hukum Allah?


~MaYrA hAyFa~
*mengisi Kekosongan*


0 comments