Sunday, 4 October 2015

Cemburu ? @-@

Kerjaya! O_o

Kadang masih terfikir. Kenapa masih rasa 'tak cukup' ? Sedangkan kamu ada kerjaya sendiri. Tiba-tiba bila melihat orang lain lebih berjaya daripada kamu, cemburu negatif itu hadir sekali. 

Bukan ke lebih baik kita mendoakan kebahagiaan dan kejayaan orang lain?
Alaa.. Tak payah risau. Kamu doa, usaha lebih, kamu akan capai kejayaan yang kamu nak. InshaAllah hanya dengan izin-Nya. =)

Allah tahu apa yang kita nak. DIA akan bagi apa yang betul-betul kita perlu. Sebab hanya DIA tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya. ^_^


Arah kehidupan kita yang pilih, semua telah ditentukan oleh-Nya. Kenapa masih perlu merungut?

Betul, dulu aku sendiri pernah cakap. 
" I'm not interested to be a nurses! "
Tapi sekarang apa yang Allah bagi? 
" you already become a staff nurse"

Setahun jugak nak adapt dengan 'medic life' . Nak terima benda baru dalam hidup. Tengok orang lain weekend dapat cuti, duduk dengan family. Ingat tak jeles? Haha =P  

Cuba jugak pujuk hati. Baca buku-buku motivasi. Perbaiki diri dan terapkan sikap ikhlas dalam diri.
 
"Dunia hanya tempat persinggahan. Biarlah penat kamu didunia. Untuk agama, untuk ummah. Berjuanglah sebaiknya. Allah telah persiapkan tempat berehat yang sebenar  di 'sana' " . 

 •Redha Allah •
Ye! Redha Allah. Kalau niat utama kamu   kerana ini. InshaAllah, kamu setiap urusan kamu dipermudahkan oleh-Nya. Setiap langkah kamu pasti dengan ketenangan =) 

p/s : terima kasih pemberi semangat.  Menerima seadanya. Dalam hak kita, mungkin ada hak orang lain. Jangan pertikaikan, Semoga kita sama-sama redha  😊

         ~ Notakakibuatakudankamu ~
    Jadilah diri yang penuh kelemahan 
                Dan kekurangan,
      namun kuat dan hebat dengan kebergantungan pada Allah Maha Kuasa.

                   _mayraHayfa_
        Belajar sesuatu dari kehidupan.
                  Hanya dari DIA

3 comments:

  1. good job... ;) Nurse Tu anugerah dari Allah untuk semua manusia yang ada kat muka bumi... sapa je yang tak pernah jumpa nurse dan terima khidmat nurse??? be proud of urself dear... <3

    ReplyDelete
  2. thanks sis.bukan mudah nak ikhlas. semua bermula dengan niat. Alhamdulillah, now i get it =)

    ReplyDelete
  3. Senyumlah seikhlas hati agar kesyukuran dapat dikecapi...

    ReplyDelete