Teruskan berjuang! =)

           
         Mereka yang sentiasa mendorong 
              aku untuk terus berjaya. 
          Full of love. Dunia and akhirat
                        In Sha Allah =) 

Perkara pertama, sangat-sangat rindu zaman study. Setiap kali teman pergi konvo pasti rasa macam di 'inject' semangat baru. 

Sepanjang perjalanan balik kuantan, asyik terfikir tentang sambung belajar. But, i have to wait until 3 years to continue my study. "Special course" 😅

Positif....Positif...
Niat tu penting. Nak jadi orang yang berilmu tak perlu tunggu sampai 3 tahun 😉

Jangan terlalu kejarkan 'pangkat'. 
Adakah sijil, diploma, degree, phd mampu memberi manfaat di akhirat nanti? 


Jujur la, kadang terfikir 'kenapa' .
Kenapa kerjaya ini yang aku pilih. 
'Kenapa' ??
Sampai ada yang tanya " dah tahu busy kenapa jadi nurse " 

Allah! Terasa sangat berdosa. Seperti ingin menyalahkan takdir Allah. =(

Dah mula berfikir secara positif. 
Kerana Allah tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Dan sekarang i proud to be a nurses. My journey for ummah, and akhirat InshaAllah =) 

Sebab tu setiap hari sangat perlu motivasi diri sendiri. Tak kisah la motivasi itu dari pengalaman kita masa lalu, nasihat daripada orang lain. 

Buang sikap 'putus asa ' . Sikap yang mendorong kita untuk lebih jauh dengan Allah. Aku mampu, dan aku tahu kamu juga mampu. Teruskan langkah. Kebergantungan hanya pada DIA. ^_^

Biarlah sibuk dunia ni menjadi asbab untuk aku lebih dekat dengan DIA. 
Banyak lagi perjanjian, amanah dengan DIA yang belum aku tunaikan, sebelum meninggalkan dunia yang hanya sementara ini. =(

Alhamdulillah, semoga pilihan dan kejayaan sentiasa membawa kita lebih dekat kepada-Nya . 

                        ~MayraHayfa~
           Kejayaan itu akan hadir apabila
             Niat kamu seiring usaha dan
              Kebergantungan kamu yang
                     Kuat Kepada-Nya
                                  =)



0 comments