Monday, 11 April 2016

" Angin- Angin Syurga "🙃

Assalamualaikum!
#Moodswingtoday! Haha

" Tazkirah Hati Agar Tidak Mati "
    Agak deep. T_T

Nampak je buku ni tadi, terus tak jadi nak buat kerja lain! punya la kuat penangan #Deep tu haha =_=


سُبْحَانَ اللّ

Cantik! 

Moga pemergian kita nanti bukan disambut gembira oleh penduduk bumi tapi disambut gembira oleh penduduk langit..

اَسْتَغْفِرُ اَللّهَ...

Peringatan berkali-kali buat diri. Yang masih lena dengan nikmat dunia. 😔

In Shaa Allah..
Doa, minta dengan Allah. 
Semoga pemergian kita nanti dalam kesudahan yang baik. =)

Kadang bila menyebut tentang kematian, kita hanya bercakap tentang hal orang lain. Jarang kita mengingati diri sendiri. 

Hmmm...

Kadang juga terfikir, disaat kita menghadap Allah, status terakhir yang kita update! yang telah ramai orang mula melihat. Lebih kepada kebaikan atau keburukan? 

Sebab tu Islam sarankan, cakap yang baik-baik. Dengar yang baik-baik. Tulis yang baik-baik. Biarlah 'sesuatu' itu mendatangkan manfaat buat diri dan orang lain. 


#DeepSangat!

Sebab..
Diri sendiri ni pun bukan baik sangat. 
Nak nasihat orang itu ini.
Atleast!
Bila Allah soal nanti takde la aku tersekat sorang-sorang kat situ. =_=

#Tipsagakberguna

Jangan malu nak nasihat orang.
Confident dengan diri sendiri.
Lebihkan nasihat buat diri sendiri,
Lakukan perubahan +ve pada sendiri dulu.
Doa!
Doa untuk diri sendiri.
Doa juga untuk orang lain.

In Shaa Allah.
Allah permudahkan =)

- Alfatihah buat diri sendiri -

_pelangicantik_ 
  11/04/2016
     #NeeD#





No comments:

Post a Comment