~JAnGAn SeSali TaKdIr~



Hurmmm...kita nak borak2 tentang apa ye..??
Update2 jugak...tapi kene la yang bermanfaat dan dapat up-date  pemikiran kan...:DD
Haa...yang lebih penting...supaya kita sentiasa muhasabah diri kan...^_^

Kadang2 Allah sengaja mencipta pertemuan,
supaya kita lebih MENGENAL erti persahabatan ..
Dan kadang2 Allah sengaja memisahkan kita dengan orang yang kita sayang,
supaya dengannya kita lebih MENGHARGAI nikmat sebuah perkenalan..

P/s: Jangan pernah sesali takdir Illahi..Jika Dia menarik sesuatu dari kita,percayalah..bahawa Dia berkenan untuk menggantikan ia dengan sesuatu yang lebih baik untuk kita..InsyaAllah

Dalam petemuan yang tidak disangka....Hati tertarik pada seseorang...Berharap agar “si dia” menjadi orang pertama dan yang terakhir..:) Jika diizinkan dan ditakdirkan oleh Allah...^_^...Allah merancang dan kita juga merancang...tapi Allah lah sebaik-baik perancang...jadi jangan sesali setiap apa yang Allah tetapkan buat kita..(dalam je maksud tuuu) heheee..

Dalam perkenalan itu tercipta ukuwah..
Semoga ukuwah kita berpanjangan dan sentiasa diredhi Allah....Jika kita ditakdirkan untuk berpisah...jangan sesekali kita merasa sesal...kerana, perancangan Allah itu besar bukan...supaya kita lebih menghargai nikmat sebuah persahabatan...:)


****************************************
Aku tak merasa kaLah daLam peNantian ini,
aku haNya merasa LeLah yaNg teraMat saNgat..
seteLah sekiaN Lama aku meNunggu meNanti Jawabnya..
aKu mungKin beLum kaLah,
tapI mungkin aku akaN keCewa..
perLahan tapI pasti,
Rasa keCewa ini muLai aku rasaKan..
daN aku tak akaN pernaH Lari dariMu waLau rasa Luka ini masiH aDa....

~ Jangan terlalu asyik dengan cinta manusia dan cinta manusia hingga kita resah jadinya. Fikir dan bersedialah untuk cinta Allah. Bercinta dengan Allah, insyaAllah, tenang saja hati kita, tiada resah dan gelisah!~




~MAYRA HAYFA~
-          Setiap pertemuan pasti ada perpisahan-
                     Itu yang pasti

~Nota kuku~
   -Sentiasalah bersangka baik dengan Allah
   Kerana perancangan Allah itu sangat indah-
        Dan Cinta Allah yang kekal Abadi......

0 comments